your-psychology.gr
Σάββατο, Μάιος 10, 2025
  • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
    • Όλα τα άρθρα
    • Trafficking
    • Αγχώδεις Διαταραχές
    • Διατροφικές Διαταραχές
    • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
    • Παιδική Κακοποίηση
    • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
    • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
    • Συμβουλευτική
    • Σχολείο & Οικογένεια
    • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
    Μορφές trafficking

    Μορφές trafficking

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Το φαινόμενο trafficking

    Το φαινόμενο trafficking

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Διευκολυντική συμβουλευτική

    Εξελικτική συμβουλευτική

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Trending Tags

    • Ειδική Αγωγή
      • Όλα τα άρθρα
      • Αυτισμός
      • Δεπ-υ
      • Νομοθεσία
      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Trending Tags

      • Επιστημονικές συναντήσεις

        Trending Tags

        • Οι συνεργάτες μας
        No Result
        View All Result
        • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
          • Όλα τα άρθρα
          • Trafficking
          • Αγχώδεις Διαταραχές
          • Διατροφικές Διαταραχές
          • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
          • Παιδική Κακοποίηση
          • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
          • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
          • Συμβουλευτική
          • Σχολείο & Οικογένεια
          • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
          Μορφές trafficking

          Μορφές trafficking

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Το φαινόμενο trafficking

          Το φαινόμενο trafficking

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Διευκολυντική συμβουλευτική

          Εξελικτική συμβουλευτική

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Trending Tags

          • Ειδική Αγωγή
            • Όλα τα άρθρα
            • Αυτισμός
            • Δεπ-υ
            • Νομοθεσία
            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Trending Tags

            • Επιστημονικές συναντήσεις

              Trending Tags

              • Οι συνεργάτες μας
              No Result
              View All Result
              your-psychology.gr
              No Result
              View All Result
              Αρχική Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο

              Προγράμματα αγωγής υγείας

              your-psychology από your-psychology
              στο/στην Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο, Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
              0
              Προγράμματα αγωγής υγείας
              0
              SHARES
              13
              VIEWS
              Share on FacebookShare on Twitter

              Τα πρώτα προγράμματα αγωγής υγείας εστιάζονταν κυρίως στην παροχή πληροφοριών για τις μεταδοτικές ασθένειες και στη βασική ιατρική φροντίδα. Αντίθετα, τα σύγχρονα προγράμματα αγωγής υγείας περιλαμβάνουν δραστηριότητες οι οποίες επιδιώκουν την τροποποίηση της συμπεριφοράς σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία.

              Σήμερα η έννοια της υγείας έχει διευρυνθεί: εκτός από τη σωματική, υπάρχει και η ψυχική και συναισθηματική υγεία, καθώς και οι κοινωνικές διαστάσεις της. Ως εκ τούτου στα σχολεία ορισμένων εκπαιδευτικών συστημάτων (π.χ. στο αμερικανικό) υπάρχουν κλινικές οι οποίες στελεχώνονται από ειδικούς διαφόρων κλάδων και παρέχουν μεγάλο εύρος υπηρεσιών και προγραμμάτων αγωγής υγείας. Η εκπαίδευση σε θέματα υγείας μπορεί να χωριστεί σε δύο κατηγορίες που αφορούν την πρόληψη των προβλημάτων των παιδιών: (α) τραυματισμοί και σωματική βία, και (β) συνήθειες και τρόποι ζωής που σχετίζονται με την υγεία.

              Στη σχετική βιβλιογραφία τονίζεται ιδιαίτερα η σπουδαιότητα έναρξης της εφαρμογής των προγραμμάτων αγωγής υγείας σε πολύ νεαρή ηλικία, και συγκεκριμένα  στην αρχή της σχολικής ηλικίας. Πρόκειται για περίοδο κατά την οποία διαμορφώνονται οι στάσεις και οι συμπεριφορές που σχετίζονται με την υγεία και την πρόληψη, και τα παιδιά μπορούν να πάρουν αποφάσεις και να αναπτύξουν σωστές συνήθειες. Με άλλα λόγια, τα προγράμματα πρέπει να εφαρμοστούν προτού παγιωθούν συγκεκριμένες στάσεις και αντιλήψεις, οπότε και είναι δύσκολη η αλλαγή τους.

              Οι σύγχρονες προσεγγίσεις συνεκτιμούν τη σημαντική επίδραση των ατομικών και των περιβαλλοντικών παραμέτρων στα θέματα που αφορούν την υγεία. Τα προγράμματα αγωγής υγείας επικεντρώνονται σε θέματα όπως η διατροφή, η σωματική άσκηση, το κάπνισμα, η χρήση ουσιών και η προσωπική ασφάλεια. Τα προγράμματα που επιδιώκουν τη μεταβολή περιβαλλοντικών παραμέτρων ενδιαφέρονται κυρίως για αλλαγές σε σχέση με τη συμμετοχή των γονέων και την τροποποίηση της στάσης και των συνηθειών τους σε θέματα υγείας, καθώς και για αλλαγές της οργάνωσης του σχολικού περιβάλλοντος. Στη δεύτερη περίπτωση τα κυλικεία των σχολείων υποχρεώνονται να παρέχουν υγιεινότερες τροφές στους μαθητές και επιπλέον επιβάλλονται αλλαγές στο μάθημα της φυσικής αγωγής και άλλες σχετικές δραστηριότητες.

              Τα προγράμματα αγωγής υγείας που ασχολούνται με τις σεξουαλικές σχέσεις και το AIDS διαχωρίζουν τις δραστηριότητες των μαθητών σε ασφαλείς και σε λιγότερο ασφαλείς, δηλαδή σε δραστηριότητες που αυξάνουν ή μειώνουν τους σχετικούς κινδύνους, όπως είναι, για παράδειγμα, η χρήση του προφυλακτικού.

              Σύμφωνα με την ανασκόπηση 23 ερευνών, τα αποτελεσματικά προγράμματα σεξουαλικής αγωγής παρουσιάζουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

              (α) επικεντρώνονται με συγκεκριμένο τρόπο στη μείωση των ριψοκίνδυνων σεξουαλικών συμπεριφορών που μπορεί να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, μόλυνση από HIV ή άλλα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα κ.πλ., (β) βασίζονται σε θεωρίες κοινωνικής μάθησης, δίνοντας έμφαση στην αναγνώριση των κοινωνικών επιρροών, στην αλλαγή των ατομικών αξιών και των κανόνων της ομάδας, καθώς και στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, (γ) περιλαμβάνουν δραστηριότητες που είναι σχεδιασμένες να παρέχουν θεμελιώδη και έγκυρη πληροφόρηση, προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες, σχετικά με τους κινδύνους της μη ασφαλούς σεξουαλικής επαφής και τις μεθόδους αποφυγής της, (δ) προβλέπουν πρόσθετες δραστηριότητες που θίγουν τις επιδράσεις της κοινωνίας και των ΜΜΕ στις σεξουαλικές συμπεριφορές, (ε) ενισχύουν σαφείς και κατάλληλες αρχές που προσανατολίζουν τις αξίες του ατόμου και τις νόρμες της ομάδας στην αποφυγή της μη ασφαλούς σεξουαλικής επαφής, (στ) χρησιμοποιούν τη μίμηση προτύπων και την πρακτική εξάσκηση στην επικοινωνία και διδάσκουν τη διαπραγμάτευση και τις δεξιότητες αντίστασης στην πειθώ.

              Μια ανασκόπηση των προγραμμάτων που σχετίζονται με την πρόληψη της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης στην εφηβική ζωή καταλήγει σε ορισμένα κοινά στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζουν τις αποτελεσματικές παρεμβάσεις: (α) διατύπωση ξεκάθαρων στόχων αναφορικά με τις προηγούμενες εμπειρίες των συμμετεχόντων από τις σεξουαλικές σχέσεις, (β) πρώιμη παρέμβαση προτού το άτομο βιώσει την πρώτη του εμπειρία, όταν δηλαδή η ομάδα-στόχος βρίσκεται στην προεφηβεία, (γ) συστηματικές παρεμβάσεις οι οποίες αφορούν την παροχή πληροφοριών, τη διασαφήνιση μύθων και στερεοτύπων για τις σεξουαλικές σχέσεις και την εγκυμοσύνη, την εκμάθηση δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, (δ) έμφαση στις επιδράσεις που ασκούν περιβαλλοντικοί παράγοντες στη σεξουαλική συμπεριφορά.

              Τα πορίσματα ερευνών για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αγωγής υγείας αναφέρουν ότι πολλά συναφή ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα, ότι η τροποποίηση επέρχεται στις γνώσεις και όχι στη συμπεριφορά των παιδιών, ότι τα προγράμματα διαρκείας δύο ετών έχουν μεγαλύτερη επίδραση στη συμπεριφορά, και ότι οι στόχοι των προγραμμάτων είναι απαραίτητο να συνδέονται και με ατομικές και με περιβαλλοντικές παραμέτρους.

               

              ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

              Χατζηχρήστου, Χ. (2004). Εισαγωγή στη σχολική ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά γράμματα.

              Previous Post

              Προγράμματα υποστήριξης παιδιών σε μεταβατικά στάδια ή κρίσεις

              Επόμενο Άρθρο

              Προγράμματα μαθησιακής υποστήριξης

              Σχετικές Αναρτήσεις

              Μορφές trafficking
              Trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών
              Trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking
              Trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας
              Trafficking

              Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

              Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία
              Αγχώδεις Διαταραχές

              Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

              Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία
              Συμβουλευτική

              Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

              Επόμενο Άρθρο
              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

              Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

              Δημοφιλέστερα Άρθρα

              • Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Οι αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαφορετικότητα και εκφοβισμός

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

                0 shares
                Share 0 Tweet 0

              Πρόσφατα Άρθρα

              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Social Media

              Ημερολόγιο

              Μάιος 2025
              Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
              « Ιούν    
               1234
              567891011
              12131415161718
              19202122232425
              262728293031  
              Facebook Twitter

              © 2018 your-psychology.gr

              No Result
              View All Result

              © 2018 your-psychology.gr

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Fill the forms bellow to register

              All fields are required. Log In

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In