your-psychology.gr
Παρασκευή, Μάιος 2, 2025
  • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
    • Όλα τα άρθρα
    • Trafficking
    • Αγχώδεις Διαταραχές
    • Διατροφικές Διαταραχές
    • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
    • Παιδική Κακοποίηση
    • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
    • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
    • Συμβουλευτική
    • Σχολείο & Οικογένεια
    • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
    Μορφές trafficking

    Μορφές trafficking

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Το φαινόμενο trafficking

    Το φαινόμενο trafficking

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Διευκολυντική συμβουλευτική

    Εξελικτική συμβουλευτική

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Trending Tags

    • Ειδική Αγωγή
      • Όλα τα άρθρα
      • Αυτισμός
      • Δεπ-υ
      • Νομοθεσία
      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Trending Tags

      • Επιστημονικές συναντήσεις

        Trending Tags

        • Οι συνεργάτες μας
        No Result
        View All Result
        • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
          • Όλα τα άρθρα
          • Trafficking
          • Αγχώδεις Διαταραχές
          • Διατροφικές Διαταραχές
          • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
          • Παιδική Κακοποίηση
          • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
          • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
          • Συμβουλευτική
          • Σχολείο & Οικογένεια
          • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
          Μορφές trafficking

          Μορφές trafficking

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Το φαινόμενο trafficking

          Το φαινόμενο trafficking

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Διευκολυντική συμβουλευτική

          Εξελικτική συμβουλευτική

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Trending Tags

          • Ειδική Αγωγή
            • Όλα τα άρθρα
            • Αυτισμός
            • Δεπ-υ
            • Νομοθεσία
            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Trending Tags

            • Επιστημονικές συναντήσεις

              Trending Tags

              • Οι συνεργάτες μας
              No Result
              View All Result
              your-psychology.gr
              No Result
              View All Result
              Αρχική Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα Παιδική Κακοποίηση

              Προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά

              your-psychology από your-psychology
              στο/στην Παιδική Κακοποίηση, Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
              0
              Προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά
              0
              SHARES
              300
              VIEWS
              Share on FacebookShare on Twitter

              Προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά

              Τα προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά οφείλουν να έχουν ως στόχο τους την εξάλειψη της ήδη υπάρχουσας βίας, αλλά και την αποφυγή μελλοντικών περιπτώσεων εμφάνισης βίας. Επίσης, θα πρέπει να προάγουν και την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης (αυτογνωσία, σωστή λήψη αποφάσεων και ικανότητα προσφοράς και δημιουργίας) των παιδιών, ώστε να γίνεται πρόληψη τυχόν επιθετικών συμπεριφορών.

              Οι στόχοι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν μαθαίνοντας τους γονείς να συμβιβάζονται και να μοιράζονται τα οικογενειακά άγχη, αυξάνοντας τις γνώσεις τους γύρω από τα αναπτυξιακά θέματα και συμπεριφορές που αναμένεται το παιδί να αντιμετωπίσει και διδάσκοντας νέες δεξιότητες στους γονείς και στα παιδιά.

              Στα προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά κρίνεται απαραίτητη η εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων και συναισθηματικής νοημοσύνης στα παιδιά, ώστε να μάθουν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τις διάφορες μορφές βίας, αλλά και να μην χρησιμοποιούν καμία μορφή βίας στις ανθρώπινες, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές τους σχέσεις.

              Μέσω των ψυχοκοινωνικών και θεραπευτικών παρεμβάσεων χρειάζεται τα παιδιά να αρχίζουν να αποκτούν μια αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Πρέπει τα προγράμματα αυτά να εστιάζουν και στην οικογένεια, με την υποστήριξη, τη συμβουλευτική και την εκπαίδευση γονέων, αλλά και τη διαχείριση του θυμού.

              Υπάρχουν επίσης, κάποιοι προστατευτικοί παράγοντες που καλό είναι να γίνει μια προσπάθεια ενίσχυσής τους μέσα από αυτά τα προγράμματα, αφού μετριάζουν ή μειώνουν σε σημαντικό βαθμό τις αρνητικές συνέπειες της κακοποίησης και έτσι μειώνουν και την πιθανότητα εμφάνισής της. Αυτοί εντοπίζονται στην ίδια την οικογένεια, στον κοινωνικό περίγυρο, αλλά και σε κάθε άτομο ξεχωριστά.

              Είναι απαραίτητο να γίνει μια προσπάθεια ενίσχυσης της οικογενειακής θαλπωρής, της ζεστασιάς και της ασφάλειας της σχέσης των γονέων, μέσα από την οικογενειακή υποστήριξη, με την βοήθεια των συνομηλίκων και των δασκάλων των παιδιών, καθώς επίσης, να ενισχυθεί και η γονεϊκή συνειδητότητα γύρω από δεξιότητες σχετικές με τα παιδιά, να υποστηριχθούν οι γονείς κατά τα πρώτα χρόνια του γονεϊκού τους ρόλου από την κοινότητα και τέλος να ενημερωθούν οι γονείς σχετικά με το τι πρέπει να περιλαμβάνει μια υγιής σχέση γονέα-παιδιού και για ποιούς λόγους είναι σημαντική η υγιής ανάπτυξη του παιδιού.

              Επίσης, η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και κοινωνικές υπηρεσίες, η εργασία και το οικογενειακό υποστηρικτικό περιβάλλον, βοηθούν περαιτέρω στην αποφυγή εμφάνισης επιθετικών συμπεριφορών.

              Χαρακτηριστικά αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης

              Υπάρχουν αρκετά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων παρέμβασης που σχετίζονται με την απόκτηση και κατάκτηση εννοιών και δεξιοτήτων αποφυγής από μέρους των παιδιών, που κάθε πρόγραμμα παρέμβασης πρέπει να έχει ώστε να είναι αποτελεσματικό. Τέτοια είναι:

              • Ενεργή συμμετοχή. Προγράμματα που προωθούν την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών, αλλά και των γονέων τους, είναι αποτελεσματικότερα από εκείνα που απλά χρησιμοποιούν παθητικές μεθόδους παρακολούθησης. Η πλήρης συμμετοχή των γονέων στην θεραπεία και στα προγράμματα αυτά είναι απαραίτητη και βασική και πρέπει να χαρακτηρίζεται από: α) προγραμματισμένη και τακτική παρακολούθηση των συνεδριών, β) συμμετοχή στις συνεδρίες, και γ) ολοκλήρωση των εργασιών ή δραστηριοτήτων που ανατίθενται σε κάθε συνεδρία.
              • Εξειδικευμένη εκπαίδευση. Αποτελεί την πιο αποτελεσματική μέθοδο εκπαίδευσης των παιδιών σχετικά με τις δεξιότητες αποφυγής. Οι συμπεριφοριστικές μέθοδοι αποδεικνύονται αποτελεσματικότερες και τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα σε σχέση με άλλες μεθόδους, όπως είναι οι διαλέξεις, η παρακολούθηση βίντεο και άλλα.
              • Ομαδική εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι πιο αποτελεσματική όταν γίνεται στα πλαίσια μιας ομάδας απ’ ότι αν γινόταν ατομικά, διότι οι ατομικές συνεδρίες κάνουν τα παιδιά πιο αμυντικά και νιώθουν πιο τρομαγμένα μετά την εκπαίδευση.
              • Ενσωμάτωση των προγραμμάτων στο σχολικό πρόγραμμα. Τα προγράμματα φαίνεται να λειτουργούν καλύτερα όταν ενσωματώνονται στο σχολικό πρόγραμμα και υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσα στο οποίο και διεξάγονται.
              • Μακροχρόνια, παρά σύντομα προγράμματα. Τα μακροχρόνια προγράμματα που συμπεριλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες παρουσιάσεις και follow-up συνεδρίες ενίσχυσης της προηγούμενης γνώσης, είναι αποτελεσματικότερα από τα σύντομα προγράμματα. Επίσης, όσο αυξάνεται η διάρκεια του προγράμματος, τόσο τείνει να αυξάνεται και η αποτελεσματικότητά του.
              • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Τέλος, τα προγράμματα που συμπεριλαμβάνουν την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και παρουσιάζουν ένα πολυσυστημικό πρόγραμμα που στοχεύει στην εκπαίδευση και ενημέρωση των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, είναι πιο αποτελεσματικά στο να βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν την εκπαίδευση αποφευκτικής-προστατευτικής συμπεριφοράς που έμαθαν.

              Τέλος, τα προγράμματα παρέμβασης για κακοποιημένα παιδιά που περιλαμβάνουν εκτεταμένες επισκέψεις στο σπίτι αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των επιτυχημένων προγραμμάτων που σχεδιάστηκαν ώστε να αποφευχθεί η εμφάνιση συμπεριφορών βίας στις οικογένειες που φαίνεται να βρίσκονται σε κίνδυνο. Οι επισκέψεις στο σπίτι αποτελούν την καλύτερη τακτική ώστε να προωθηθεί η θεραπεία στις οικογένειες που ήδη έχει υπάρξει κάποιο περιστατικό κακοποίησης.

               

              ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

              Connell-Carrick, K. & Scannapieco, M. (2010). Psychosocial assessment of alleged victims of child maltreatment. In A.P. Giardino et al. (eds.), A practical Guide to the Evaluation of child physical abuse and neglect. pp. 425-440.

              Πιλήσης, Θ. (2010). Η κακοποίηση του παιδιού στην οικογένεια: μια μορφή παραβίασης των δικαιωμάτων του παιδιού. Σύγχρονη κοινωνία, εκπαίδευση και ψυχική υγεία, 308-317.

              Sanderson, J. (2004). Child-focused sexual abuse prevention programs. Research & Issues paper series, 5, 1-8.

              Warner-Rogers, J., Hansen, D., & Hecht, D. (1999). Child physical abuse and neglect. Faculty Publications, Department of Psychology, pp. 329-356.

              Wolfe, D., & McIsaac, C. (2011). Distinguishing between poor/dysfunctional parenting and child emotional maltreatment. Child Abuse and Neglect, 35, 802-81.

              Previous Post

              Οι αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία

              Επόμενο Άρθρο

              Γνωστική και ακαδημαϊκή εξέλιξη των κακοποιημένων παιδιών

              Σχετικές Αναρτήσεις

              Μορφές trafficking
              Trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών
              Trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking
              Trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας
              Trafficking

              Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

              Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία
              Αγχώδεις Διαταραχές

              Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

              Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία
              Συμβουλευτική

              Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

              Επόμενο Άρθρο
              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

              Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

              Δημοφιλέστερα Άρθρα

              • Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Οι αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαφορετικότητα και εκφοβισμός

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

                0 shares
                Share 0 Tweet 0

              Πρόσφατα Άρθρα

              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Social Media

              Ημερολόγιο

              Μάιος 2025
              Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
              « Ιούν    
               1234
              567891011
              12131415161718
              19202122232425
              262728293031  
              Facebook Twitter

              © 2018 your-psychology.gr

              No Result
              View All Result

              © 2018 your-psychology.gr

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Fill the forms bellow to register

              All fields are required. Log In

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In