your-psychology.gr
Τρίτη, Μάιος 6, 2025
  • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
    • Όλα τα άρθρα
    • Trafficking
    • Αγχώδεις Διαταραχές
    • Διατροφικές Διαταραχές
    • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
    • Παιδική Κακοποίηση
    • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
    • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
    • Συμβουλευτική
    • Σχολείο & Οικογένεια
    • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
    Μορφές trafficking

    Μορφές trafficking

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Το φαινόμενο trafficking

    Το φαινόμενο trafficking

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Διευκολυντική συμβουλευτική

    Εξελικτική συμβουλευτική

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Trending Tags

    • Ειδική Αγωγή
      • Όλα τα άρθρα
      • Αυτισμός
      • Δεπ-υ
      • Νομοθεσία
      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Trending Tags

      • Επιστημονικές συναντήσεις

        Trending Tags

        • Οι συνεργάτες μας
        No Result
        View All Result
        • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
          • Όλα τα άρθρα
          • Trafficking
          • Αγχώδεις Διαταραχές
          • Διατροφικές Διαταραχές
          • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
          • Παιδική Κακοποίηση
          • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
          • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
          • Συμβουλευτική
          • Σχολείο & Οικογένεια
          • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
          Μορφές trafficking

          Μορφές trafficking

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Το φαινόμενο trafficking

          Το φαινόμενο trafficking

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Διευκολυντική συμβουλευτική

          Εξελικτική συμβουλευτική

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Trending Tags

          • Ειδική Αγωγή
            • Όλα τα άρθρα
            • Αυτισμός
            • Δεπ-υ
            • Νομοθεσία
            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Trending Tags

            • Επιστημονικές συναντήσεις

              Trending Tags

              • Οι συνεργάτες μας
              No Result
              View All Result
              your-psychology.gr
              No Result
              View All Result
              Αρχική Ειδική Αγωγή Δεπ-υ

              Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

              your-psychology από your-psychology
              στο/στην Δεπ-υ, Ειδική Αγωγή
              0
              Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ
              0
              SHARES
              83
              VIEWS
              Share on FacebookShare on Twitter

              Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

              Οι  Kendall και Shelton, ανέπτυξαν μια τυπολογία για τους τύπους γονεϊκής συμπεριφοράς (family management styles) στις οικογένειες με παιδιά και εφήβους με ΔΕΠ-Υ και διερεύνησαν τα χαρακτηριστικά αυτών των οικογενειών. Οι ερευνητές ζήτησαν από κάθε μέλος της οικογένειας να περιγράψει πώς η ΔΕΠ-Υ επηρέασε τη συνολική λειτουργία της οικογένειας. Οι απαντήσεις των μελών της οικογένειας χρησιμοποιήθηκαν για την ταξινόμηση των οικογενειών σε τέσσερις τύπους διαχείρισης που σχετίζονται με τη ΔΕΠ-Υ: «χαοτική» οικογένεια (chaotic), «ΔΕΠ-Υ- ελεγχόμενη» (ADHD-controlled), «επιζούσα» (surviving), «επαναπροσδιοριζόμενη» (reinvested).

              Η «χαοτική» οικογένεια αντανακλά το χαμηλότερο επίπεδο οικογενειακής λειτουργικότητας, ακολουθούμενη από την οικογένεια «ΔΕΠ-Υ–ελεγχόμενη» και την οικογένεια «επιζούσα», με την «επαναπροσδιοριζόμενη» οικογένεια να επιδεικνύει την υψηλότερη λειτουργικότητα στην τυπολογία. Η «χαοτική» οικογένεια χαρακτηρίζεται από υπερβολικό άγχος και διαταραχή, λαμβάνει λίγη εξωτερική υποστήριξη, διατηρεί ελάχιστη ή και καμία εσωτερική δομή (δηλαδή, μπορεί να υπάρχει συζυγική βία, οικονομική αστάθεια), και βιώνει μια γενική έλλειψη υπευθυνότητας, που εναλλάσσεται με εξαιρετικά άκαμπτες στρατηγικές για την αντιμετώπιση της συμπεριφοράς του παιδιού.

              Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της οικογένειας «ΔΕΠ-Υ-ελεγχόμενη» είναι ο συγκεντρωτισμός στη διαταραχή του παιδιού, για παράδειγμα, μέσω της ενίσχυσης των αρνητικών συμπεριφορών του παιδιού, λόγω της αγνόησης και της δικαιολόγησης της συμπεριφοράς του, εξαιτίας της οικογενειακής εξάντλησης. Αυτή η οικογένεια είναι ανίσχυρη και ανέλπιδη, ως αποτέλεσμα των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ του παιδιού.

              Η «επιζούσα» οικογένεια, σε αντίθεση με την «ΔΕΠ-Υ–ελεγχόμενη», κινείται πέρα ​​από τη ΔΕΠ-Υ του παιδιού, εστιάζοντας σε άλλες πτυχές της οικογενειακής ζωής, αποκτώντας γνώση μέσα από την κοινωνική στήριξη και την οικογενειακή συμβουλευτική και διαχειρίζοντας τα συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ μέσω διαφόρων  στρατηγικών. Οι γονείς, επίσης, προσπαθούν να διαχωρίσουν την εμπειρία του παιδιού τους από τη δική τους, σε μια προσπάθεια να εντοπιστούν κατάλληλα οι δυσκολίες του παιδιού.

              Η «επαναπροσδιοριζόμενη» οικογένεια, στη συνέχεια, εκφράζει μια ανανεωμένη αίσθηση ενέργειας στη διαχείριση των συμπτωμάτων του παιδιού. Μέσα από τον οικογενειακό επαναπροσδιορισμό, οι γονείς χρησιμοποιούν προσαρμοστικές στρατηγικές αντιμετώπισης, που επιτρέπουν στην οικογένεια να αισθανθεί την αποκατάσταση και τον έλεγχο και όχι απλώς να επιβιώνει της αρνητικής συμπεριφοράς του παιδιού. Οι Kendall και Shelton, σημείωσαν ότι ο επαναπροσδιοριζόμενος τύπος οικογένειας συναντάται σε οικογένειες στις οποίες το παιδί που έλαβε την διάγνωση ΔΕΠ-Υ είναι πλέον έφηβος, και ότι αυτές οι οικογένειες είχαν βιώσει χαρακτηριστικά, τουλάχιστον, των τύπων «ΔΕΠ-Υ–ελεγχόμενη» και «επιζούσα» στο παρελθόν. Έτσι, υπέθεσαν ότι ο τύπος αυτός μπορεί να είναι το αποτέλεσμα της αλλαγής με την πάροδο του χρόνου.

              Σε άλλη έρευνα, οι Conlon, Strassle, Vinh και Trout, πέρα από τον εντοπισμό των τεσσάρων τύπων γονεϊκής συμπεριφοράς, βρήκαν ότι υπάρχει μία σημαντική θετική αλλαγή στους τύπους με τη θεραπεία, με πάνω από το μισό των οικογενειών να διακινούνται στο επόμενο επίπεδο λειτουργικότητας. Οι ερευνητές, τελικά, υποστήριξαν τη χρησιμότητα αυτής της τυπολογίας στην παροχή πρόσθετων πληροφοριών που μπορεί να είναι χρήσιμες για τις παρεμβάσεις στη ΔΕΠ-Υ.

              Ανακεφαλαιώνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι αυξημένες απαιτήσεις φροντίδας ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ, οδηγούν στην βίωση έντασης και στρες από τους γονείς και ιδιαίτερα τις μητέρες, οι οποίες φαίνεται να φέρουν την πρωταρχική ευθύνη για τη φροντίδα του παιδιού. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που συνδέεται με τις αρνητικές επιπτώσεις της διαταραχής στην οικογένεια είναι η ηλικία του παιδιού. Οι ερευνητές συμφωνούν στο ότι η εφηβεία συνδέεται με την εμφάνιση αυξημένων οικογενειακών προβλημάτων, είτε αυτά οφείλονται στα αυξημένα συμπεριφορικά προβλήματα που παρουσιάζουν οι έφηβοι με ΔΕΠ-Υ είτε στις σωρευτικές αρνητικές επιδράσεις της διαταραχής στο πέρασμα του χρόνου.

              Από την άλλη πλευρά, τα ευρήματα των μελετών δεν φαίνεται να συμφωνούν σε σχέση με τον ρόλο του εισοδήματος στις επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια. Οι περισσότερες, όμως, αναδεικνύουν ως σημαντικότερο τον ρόλο των συμπεριφορικών προβλημάτων και των αυξημένων δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ στο οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον. Οι γονείς, αλλά και τα αδέρφια, αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες από την συμβίωση με ένα παιδί που παρουσιάζει τη διαταραχή. Η ΔΕΠ-Υ έχει αντίκτυπο τόσο στο ψυχολογικό ευ ζην των γονέων και το συναισθηματικό κλίμα του σπιτιού όσο και στη συνολική λειτουργία της οικογένειας, όπως είδαμε σύμφωνα με την τυπολογία που αναπτύχθηκε για να την περιγράψει.

               

              ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

              Kendall, J., & Shelton, K. (2003). A typology of management styles in families with children with ADHD. Journal of Family Nursing, 9, 257-280.

              Conlon, K., Strassle, C., Vinh, D., & Trout, G. (2008). Family Management Styles and ADHD : Utility and Treatment Implications. Journal of Family Nursing, 14, 181-200.

              Previous Post

              Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

              Επόμενο Άρθρο

              Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

              Σχετικές Αναρτήσεις

              Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
              Δεπ-υ

              Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

              Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ
              Δεπ-υ

              Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

              Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού
              Αυτισμός

              Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

              Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό
              Αυτισμός

              Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

              Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά
              Αυτισμός

              Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

              TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης
              Αυτισμός

              TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

              Επόμενο Άρθρο
              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

              Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

              Δημοφιλέστερα Άρθρα

              • Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Οι αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαφορετικότητα και εκφοβισμός

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

                0 shares
                Share 0 Tweet 0

              Πρόσφατα Άρθρα

              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Social Media

              Ημερολόγιο

              Μάιος 2025
              Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
              « Ιούν    
               1234
              567891011
              12131415161718
              19202122232425
              262728293031  
              Facebook Twitter

              © 2018 your-psychology.gr

              No Result
              View All Result

              © 2018 your-psychology.gr

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Fill the forms bellow to register

              All fields are required. Log In

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In