your-psychology.gr
Δευτέρα, Μάιος 5, 2025
  • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
    • Όλα τα άρθρα
    • Trafficking
    • Αγχώδεις Διαταραχές
    • Διατροφικές Διαταραχές
    • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
    • Παιδική Κακοποίηση
    • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
    • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
    • Συμβουλευτική
    • Σχολείο & Οικογένεια
    • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
    Μορφές trafficking

    Μορφές trafficking

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

    Το φαινόμενο trafficking

    Το φαινόμενο trafficking

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Οικογενειακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Εργασιακή συμβουλευτική

    Διευκολυντική συμβουλευτική

    Εξελικτική συμβουλευτική

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

    Trending Tags

    • Ειδική Αγωγή
      • Όλα τα άρθρα
      • Αυτισμός
      • Δεπ-υ
      • Νομοθεσία
      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

      Trending Tags

      • Επιστημονικές συναντήσεις

        Trending Tags

        • Οι συνεργάτες μας
        No Result
        View All Result
        • Ψυχολογία παιδιού, εφήβου & ενήλικα
          • Όλα τα άρθρα
          • Trafficking
          • Αγχώδεις Διαταραχές
          • Διατροφικές Διαταραχές
          • Καρκίνος στην Παιδική Ηλικία
          • Παιδική Κακοποίηση
          • Πένθος στην Παιδική Ηλικία
          • Προγράμματα Πρόληψης Κρίσεων στο Σχολείο
          • Συμβουλευτική
          • Σχολείο & Οικογένεια
          • Σχολικός Εκφοβισμός & Επιθετικότητα
          Μορφές trafficking

          Μορφές trafficking

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

          Το φαινόμενο trafficking

          Το φαινόμενο trafficking

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Ερευνώντας τα αίτια της ανθρώπινης εμπορίας

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Διαταραχή πανικού με Αγοραφοβία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Οικογενειακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Εργασιακή συμβουλευτική

          Διευκολυντική συμβουλευτική

          Εξελικτική συμβουλευτική

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Συμβουλευτική για την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων

          Trending Tags

          • Ειδική Αγωγή
            • Όλα τα άρθρα
            • Αυτισμός
            • Δεπ-υ
            • Νομοθεσία
            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Τύποι γονεϊκής συμπεριφοράς και ΔΕΠ-Υ

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Η συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στο σχολείο

            Trending Tags

            • Επιστημονικές συναντήσεις

              Trending Tags

              • Οι συνεργάτες μας
              No Result
              View All Result
              your-psychology.gr
              No Result
              View All Result
              Αρχική Ειδική Αγωγή Δεπ-υ

              Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

              your-psychology από your-psychology
              στο/στην Δεπ-υ, Ειδική Αγωγή
              0
              Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια
              0
              SHARES
              168
              VIEWS
              Share on FacebookShare on Twitter

              Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια

              Η φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου, το οποίο χρειάζεται επιπλέον στήριξη λόγω της διαταραχής που παρουσιάζει, μπορεί να είναι μια προκλητική εμπειρία με αυξημένες ευθύνες, στρες και ένταση. Οι επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην οικογένεια και στην οικογενειακή ζωή έχουν ερευνηθεί σε μελέτες, με κλινικές συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια, καθώς επίσης, και με παρατηρήσεις σε οικογενειακά περιβάλλοντα.

               

              Ο ρόλος των υποχρώσεων

              Οι γονείς ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ έχουν αυξημένες απαιτήσεις φροντίδας, γιατί δεν πρέπει μόνο να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του παιδιού, αλλά και να υλοποιήσουν και να διαχειριστούν τη φαρμακευτική αγωγή και τις συμπεριφορικές παρεμβάσεις (που συνήθως προτείνονται από τους ειδικούς), καθώς και να διασφαλίσουν ότι αυτές υλοποιούνται και στο σχολείο. Ως αποτέλεσμα αυτών των απαιτήσεων, οι γονείς παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης, μειωμένο αίσθημα της βούλησης ή της επιλογής, και σε μεγαλύτερο βαθμό συζυγικές διαμάχες και διαφωνίες, από ότι οι γονείς παιδιών που δεν έχουν λάβει τη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ.

              Ο ρόλος της μητέρας αναδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικός, σύμφωνα με ποιοτικά ευρήματα έρευνας, κατά τα οποία, τα παιδιά αναγνωρίζουν τη μητέρα τους, ως περισσότερο υποστηρικτική και πιο βοηθητική  στην διαχείριση των δυσκολιών που προκύπτουν από τη διαταραχή τους.  Οι μητέρες έχουν, συνήθως, τον ρόλο του φροντιστή μέσα στις οικογένειες και τα άλλα μέλη της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων των πατέρων, αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεων είναι αφημένο σε αυτές.

              Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι μητέρες φέρουν την πρωταρχική ευθύνη για το εξαιρετικά δύσκολο έργο της φροντίδας του παιδιού, ενώ ταυτόχρονα είναι υπεύθυνες για την οργάνωση του σπιτιού και της οικογενειακής ζωής, είναι αυτές που μαθαίνουν τα πάντα για τη ΔΕΠ/Υ, και ενεργούν ως υπερασπιστές του παιδιού και ως σύνδεσμος με το σχολείο, το σύστημα υγείας, την ευρύτερη οικογένεια και τη γειτονιά. Οι αυξημένες αυτές απαιτήσεις, τις καθιστούν ευάλωτες στις επιπτώσεις της διαταραχής στην ψυχική τους υγεία και αντιμετωπίζουν υψηλότερα  επίπεδα άγχους και κατάθλιψης, από ότι οι μητέρες που δεν μεγαλώνουν παιδί με ΔΕΠ-Υ.

               

              Ηλικία παιδιού και οικογένεια 

              Η σύγκρουση γονέα-παιδιού κλιμακώνεται κατά τη διάρκεια της εφηβείας στις περισσότερες οικογένειες, και η συντριπτική πλειοψηφία των ερευνών δείχνει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στα αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς εφήβων με ΔΕΠ-Υ (ιδιαίτερα κατάχρηση ουσιών και αντικοινωνική συμπεριφορά) και στα αυξημένα οικογενειακά προβλήματα.

              Ενώ, τα αποτελέσματα άλλων ερευνών προτείνουν ότι όσο αυξάνεται η ηλικία του παιδιού με ΔΕΠ-Υ αυξάνονται οι συγκρούσεις στην οικογένεια, ανεξάρτητα από τον βαθμό των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών. Με άλλα λόγια, υπάρχει σχέση ανάμεσα στην ηλικία και τις οικογενειακές συγκρούσεις ανεξάρτητα από τα συμπεριφορικά προβλήματα των παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Μία εξήγηση αυτού του ευρήματος πιθανόν να είναι ότι οι οικογένειες που έχουν εφήβους με ΔΕΠ-Υ μπορεί να έχουν φθαρεί με το πέρασμα του χρόνου  και οι προηγουμένως ενεργοποιημένοι μηχανισμοί αντιμετώπισης να εξαντλούνται όλο και περισσότερο όσο βιώνουν το στρες που προκαλεί η ΔΕΠ-Υ. Οι οικογενειακές συγκρούσεις αυξάνονται λόγω των σωρευτικών αρνητικών επιπτώσεων της βίωσης της έντασης που προκαλεί η ΔΕΠ-Υ στο πέρασμα του χρόνου.

               

              Ο ρόλος του εισοδήματος 

              Τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας δείχνουν, ότι το επίπεδο του εισοδήματος δεν συνδέεται άμεσα με τις οικογενειακές συγκρούσεις, που συναντώνται στις οικογένειες που έχουν παιδί με ΔΕΠ-Υ, αλλά έμμεσα, μέσω της σχέσης που έχει με τα συμπεριφορικά προβλήματα του παιδιού. Οι οικογένειες με υψηλότερα εισοδήματα αναφέρουν ότι τα παιδιά τους έχουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς. Τα λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς συνδέονται με μειωμένη πίεση στις μητέρες και, κατά συνέπεια, με μειωμένες οικογενειακές συγκρούσεις. Αυτό συμβαίνει επειδή, η αύξηση του εισοδήματος μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα και την ποσότητα των υπηρεσιών που οι οικογένειες μπορούν να παρέχουν στο παιδί τους. Ως συνέπεια αυτού, οι μητέρες λαμβάνουν κάποια ανακούφιση από την ευθύνη για την κάλυψη της πλειοψηφίας των αναγκών φροντίδας του παιδιού.

              Σύμφωνα με άλλη, παλαιότερη, μελέτη, οι δυσκολίες που συνδέονται με τη ΔΕΠ-Υ μπορεί να υπερβαίνουν τις ικανότητες των περισσότερων γονέων, ανεξάρτητα από το επίπεδο του εισοδήματος, και η πρόσθετη οικονομική στήριξη μπορεί να μην μεταβάλλει σημαντικά τις καθημερινές εμπειρίες, που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των δυσκολιών που προκύπτουν από τη συμβίωση με ένα παιδί που παρουσιάζει αυτή τη διαταραχή. Αν και οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, γενικά, αναμένεται να έχουν αυξημένα προβλήματα λόγω της αυξημένης οικονομικής επιβάρυνσης, της έλλειψης εξωτερικής υποστήριξης και των λιγότερων πόρων, τα ευρήματα δεν υποστηρίζουν αυτή τη παραδοχή. Το εισόδημα δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα στην εμφάνιση αυξημένων προβλημάτων στις οικογένειες παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Οι έρευνες καταδεικνύουν ως σημαντικότερο τον ρόλο των συμπεριφορικών προβλημάτων και των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ.

              Ο ρόλος των συμπεριφορικών προβλημάτων και των δυσκολιών του παιδιού

              Δεδομένων των δυσκολιών που σχετίζονται με τη διαταραχή, η διάγνωση της ΔΕΠ-Υ μπορεί να προκαλέσει, σε σημαντικό ποσοστό, δυστυχία και άγχος στα μέλη της οικογένειας. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι λιγότερο υποχωρητικά και πιο απαιτητικά από ό, τι τα άλλα παιδιά. Χαμηλή αυτοεκτίμηση, μεταβλητότητα της διάθεσης, χαμηλή ανοχή στις ματαιώσεις, επιθετικότητα, χαμηλά κίνητρα, διαταραχή της βραχυπρόθεσμης μνήμης, φτωχές κοινωνικές δεξιότητες και κοινωνική ανωριμότητα έχουν επίσης αναφερθεί ως χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ. Η παρουσία αυτών των συμπτωμάτων παρεμποδίζει σημαντικά την ικανότητα του παιδιού να λειτουργήσει με επιτυχία στο σχολείο, το κοινωνικό περιβάλλον και το σπίτι, και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συγκρούσεις του παιδιού με τον δάσκαλο, τους συνομήλικους και τους γονείς. Η στρεσογόνα και απαιτητική φύση της διαταραχής, μπορεί να προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στο οικογενειακό περιβάλλον και τη ψυχολογική λειτουργία των γονέων, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη συνολική επιβάρυνση από όλες τις ψυχικές διαταραχές που έχουν έναρξη στην παιδική ηλικία.

              Πράγματι, οι γονείς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ βιώνουν μεγαλύτερη ένταση και στρες από τους γονείς των παιδιών που δεν έχουν τη διαταραχή. Οι γονείς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν, ακόμη, κατάθλιψη, κοινωνική απομόνωση και προβλήματα που σχετίζονται με το αλκοόλ. Και η έρευνα των Kepley και Ostrander, έδειξε ότι τα χαρακτηριστικά των γονέων που έχουν παιδί με ΔΕΠ-Υ (με ή χωρίς συννοσηρότητα αγχώδους διαταραχής) ήταν παρόμοια, και διαφορετικά  από τους γονείς παιδιών χωρίς ΔΕΠ-Υ. Σε ότι αφορά στα αδέρφια των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, αυτά αναφέρουν ότι πέφτουν θύματα σωματικής βίας, λεκτικής επιθετικότητας και χειραγώγησης. Επιπλέον ζηλεύουν τον επιπλέον χρόνο που αφιερώνουν οι γονείς στο παιδί με τη ΔΕΠ-Υ .

              Λόγω των σοβαρών προβλημάτων συμπεριφοράς, που τα παιδιά και οι έφηβοι με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν, οι γονείς αναφέρουν περισσότερη αρνητικότητα στην κοινωνική τους ζωή και αισθάνονται λιγότερο ικανοί σε σχέση με τις ικανότητές τους για την ανατροφή των παιδιών τους. Οι γονεϊκές στρατηγικές που αναπτύσσονται σε οικογένειες παιδιών με ΔΕΠ-Υ είναι περισσότερο αρνητικές-αντιδραστικές και λιγότερο θετικές. Ο Johnston έχει περιγράψει ένα αρνητικό-αντιδραστικό μοτίβο που περιλαμβάνει συμπεριφορές αποστροφής και ασυμφωνίας από μέρους τόσο των γονέων όσο και του παιδιού, υψηλά επίπεδα γονικής κατευθυντικότητας και αποδοκιμασίας, μη συμμόρφωση των παιδιών και απροσεξία, καθώς και αρνητικά συναισθήματα που προέρχονται και από τις δύο πλευρές.

              Οι οικογένειες μεπαιδιά που έχουν ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζουν, επίσης, σημαντικές διαπροσωπικές συγκρούσεις. Παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα συζυγικών συγκρούσεων και περιορισμένη οικογενειακή συνοχή. Αυτές οι οικογένειες εμφανίζουν έναπολύ μεγαλύτερο ποσοστό διαζυγίων, λιγότερη επαφή μετην υπόλοιπη οικογένεια, καιλιγότερες θετικές εμπειρίες,σε σύγκριση μετις οικογένειεςπου δεν έχουν παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Οι περισσότερες μελέτες, με παιδιά που έχουν διαγνωστείμε ΔΕΠ-Υ (με ή χωρίς συννοσηρότητα αγχώδους διαταραχής) αναδεικνύουν παρόμοια, σχετικά υψηλά,επίπεδα οικογενειακών συγκρούσεων, και χαμηλά επίπεδα έκφρασης και συνοχής σε αυτές τις οικογένειες.

              Αντιθέτως, σε άλλη έρευνα, δεν φάνηκε σημαντική άμεση σχέση ανάμεσα στα συμπεριφορικά προβλήματα του παιδιού και τις οικογενειακές συγκρούσεις. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού σχετίζονται με υψηλότερα επίπεδα δυστυχίας και ψυχικής πίεσης στην μητέρα, τα οποία στη συνέχεια συνδέονται με αυξημένες οικογενειακές συγκρούσεις. Με άλλα λόγια, τα αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού συνδέονται με συγκρουσιακές οικογενειακές αλληλεπιδράσεις, μέσω της συναισθηματικής κατάστασης της μητέρας Από τα αποτελέσματα αυτά προκύπτει ότι ο βαθμός της δυστυχίας της μητέρας πιθανόν να μεσολαβεί στη σχέση ανάμεσα στη συμπεριφορά του παιδιού και τις οικογενειακές συγκρούσεις, γεγονός που δείχνει τον κεντρικό χαρακτήρα του ρόλου που οι μητέρες παίζουν σε αυτές τις οικογένειες.

               

              ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

              Barkley, R. A., Fischer, M., Edelbrock, C., & Smallish, L. (1991). The adolescent outcome of hyperactive children diagnosed by research criteria–III. Mother–child interactions, family conflicts and maternal psychopathology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 32, 233–255.

              Barkley, R. A. (2005). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment (3rd ed.). New York: Guilford.

              Johnston, C., & Mash, E. J. (2001). Families of children with attention deficit/hyperactivity disorder: Review and recommendations for future research. Clinical Child and Family Psychology Review, 4(3), 183-207.

              Kendall, J., Leo, M., Perrin, N., & Hatton, D. (2005). Modeling ADHD Child and Family Relationships. Western Journal of Nursing Research, 27(4), 500-518.

              Kepley, H., & Ostrander, R. (2007). Family Characteristics of Anxious ADHD Children : Preliminary Results. Journal of Attention Disorders, 10, 317-323.

              Mendenhall, A. N., & Mount, K. (2011). Parents of Children With Mental Illness: Exploring the Caregiver Experience and Caregiver-Focused Interventions. Families in Society: The Journal of Contemporary Social Services, 92(2), 183-190.

              Riley, A. W., Lyman, L. M., Spiel, G.,  Dopfner, M., Lorenzo, M. J., & Ralston, S.J. (2006). The Family Strain Index (FSI). Reliability, validity, and factor structure of a brief questionnaire for families of children with ADHD. European Child & Adolescent Psychiatry, 15(1), 72-78.

              Previous Post

              Επιπτώσεις γονεϊκού στρες στην αναπτυξιακή πορεία της ΔΕΠ-Υ

              Επόμενο Άρθρο

              TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

              Σχετικές Αναρτήσεις

              Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
              Δεπ-υ

              Κλινική εικόνα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ

              Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ
              Δεπ-υ

              Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠ-Υ

              Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού
              Αυτισμός

              Τα χαρακτηριστικά του παιδικού αυτισμού

              Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό
              Αυτισμός

              Oπτικός προσανατολισμός δίχρονων παιδιών με αυτισμό

              Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά
              Αυτισμός

              Μουσικοθεραπεία και αυτιστικά παιδιά

              TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης
              Αυτισμός

              TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

              Επόμενο Άρθρο
              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

              Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

              Δημοφιλέστερα Άρθρα

              • Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                Χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων σχολικού εκφοβισμού

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Οι αγχώδεις διαταραχές στην παιδική και εφηβική ηλικία

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • Διαφορετικότητα και εκφοβισμός

                0 shares
                Share 0 Tweet 0
              • TEACCH και δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης

                0 shares
                Share 0 Tweet 0

              Πρόσφατα Άρθρα

              Μορφές trafficking

              Μορφές trafficking

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εμπορίας των παιδιών

              Το φαινόμενο trafficking

              Το φαινόμενο trafficking

              Social Media

              Ημερολόγιο

              Μάιος 2025
              Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
              « Ιούν    
               1234
              567891011
              12131415161718
              19202122232425
              262728293031  
              Facebook Twitter

              © 2018 your-psychology.gr

              No Result
              View All Result

              © 2018 your-psychology.gr

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Fill the forms bellow to register

              All fields are required. Log In

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In