Your Psychology

     Ιστότοπος πληροφόρησης για τα νέα ερευνητικά δεδομένα του κλάδου της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής   -   Χωματίδου Γιούλη 

Μέσα από μια σειρά ερευνών έχει καταγραφεί η ύπαρξη διάφορων τύπων γονεϊκής εμπλοκής στην εκπαίδευση. Η συχνότερη αναφορά γίνεται στην τυπολογία που προτείνεται από την Epstein και περιλαμβάνει έξι τύπους γονεϊκής εμπλοκής:

 

1.  Ενημέρωση των γονέων (Parenting). Το σχολείο βοηθάει τις οικογένειες να δημιουργήσουν στο σπίτι ένα περιβάλλον το οποίο υποστηρίζει τα παιδιά ως μαθητές. Αυτό γίνεται με:

- Σεμινάρια, βίντεο, τηλεφωνικά μηνύματα.

- Εκπαίδευση των γονέων πάνω σε διάφορα θέματα που σχετίζονται με την υγεία και την ανατροφή του παιδιού.

- Κατ’ οίκον επισκέψεις των δασκάλων σε μεταβατικές περιόδους στη σχολική ζωή του παιδιού.

2.  Επικοινωνία (Communicating). Δημιουργία ενός συστήματος επικοινωνίας διπλής κατεύθυνσης μεταξύ γονέων και σχολείου για θέματα που αφορούν το σχολικό πρόγραμμα και την πρόοδο των παιδιών. Συγκεκριμένα:

- Συναντήσεις με κάθε γονέα τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

- Χρήσιμες πληροφορίες για την επιλογή μαθημάτων, προγραμμάτων και δραστηριοτήτων μέσα στο σχολείο.

- Τακτικό πρόγραμμα που να περιλαμβάνει χρήσιμες σημειώσεις, γραπτές ενημερώσεις για γονείς, τηλεφωνήματα και άλλες μορφές επικοινωνίας.

3.  Εθελοντική εργασία (Volunteering). Το σχολείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ώστε να οργανώσει τρόπους με τους οποίους  οι γονείς να συμμετέχουν στις δραστηριότητές του. Αυτό μπορεί να γίνει με :

- Δημιουργία εθελοντικών προγραμμάτων μέσα στην τάξη και στο σχολείο, τα οποία βοηθούν δασκάλους, διευθυντές, μαθητές και άλλους γονείς.

- Δημιουργία ειδικών χώρων για τους γονείς, ώστε να συνεδριάζουν και να προσφέρουν εθελοντική εργασία.

4.  Η μάθηση στο σπίτι (LearningatHome). Οι δάσκαλοι παρέχουν στους γονείς πληροφορίες και ιδέες σχετικά με το πώς θα βοηθήσουν τους μαθητές στην διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών. Ειδικότερα:

- Πληροφορίες στην οικογένεια για τις δεξιότητες που απαιτούνται από τους μαθητές σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα σε κάθε σχολική βαθμίδα.

- Συμμετοχή της οικογένειας στη διαδικασία κατά την οποία οι μαθητές θέτουν στόχους και σκέφτονται για το μέλλον τους και την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

- Ημερολόγια με δραστηριότητες των γονιών ή μαθητών στην κοινότητα ή στο σπίτι.

5.  Λήψη αποφάσεων (DecisionMaking). Το σχολείο διευκολύνει τη συμμετοχή των γονέων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με το σχολείο και τους μαθητές μέσω:

- Δραστηριοποίησης συλλόγων γονέων και ομοσπονδιών γονέων ή άλλων οργανισμών που θα εκπροσωπούν τους γονείς.

6. Συνεργασία με την κοινότητα (CollaboratingWiththeCommunity). Χρησιμοποίηση πόρων και υπηρεσιών από την κοινότητα για ενδυνάμωση του σχολικού προγράμματος, της σχολικής πρακτικής και της μάθησης και ανάπτυξης των μαθητών. Δηλαδή:

- Παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την οικογένεια σχετικά με την υγεία, τον πολιτισμό, την κοινωνική υποστήριξη και άλλα προγράμματα ή υπηρεσίες.

- Πληροφορίες για δραστηριότητες της κοινότητας, οι οποίες συνδέονται με ανάπτυξη δεξιοτήτων και ταλέντων συμπεριλαμβανομένων καλοκαιρινών προγραμμάτων για μαθητές.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Epstein, J.L., Sanders M.G., Simon, B.S., Salinas, K.C., Jansorn, N.R., & Van Vroorhis, F.L. (2002). School, Family, and Community Partnerships. Your Handbook for Action. Thousand Oaks, CA: Corwin, 14-16.

Share

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:18
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαφοροδιάγνωση της δυσλεξίας
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαφοροδιάγνωση της δυσλεξίας
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:17
Το κλινικό προφίλ παιδιών με δυσλεξία
Το κλινικό προφίλ παιδιών με δυσλεξία
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:15
Παιδική κακοποίηση: Πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία και αιτιολογικοί παράγοντες
Παιδική κακοποίηση: Πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία και αιτιολογικοί παράγοντες
Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014 20:22
Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών
Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 15:08
Η σχολική επίδοση των μεταναστών μαθητών
Η σχολική επίδοση των μεταναστών μαθητών
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 14:57
Ηθικά συναισθήματα και εκφοβισμός
Ηθικά συναισθήματα και εκφοβισμός
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:53
Θεωρία του νου και σχολικός εκφοβισμός
Θεωρία του νου και σχολικός εκφοβισμός
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:45
Κανονιστικές πεποιθήσεις για την επιθετικότητα και εκδήλωση εκφοβισμού
Κανονιστικές πεποιθήσεις για την επιθετικότητα και εκδήλωση εκφοβισμού
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:42

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Διαπολιτισμική Συμβουλευτική
Διαπολιτισμική Συμβουλευτική
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 01:29

Η διαπολιτισμική ψυχολογία είναι ένας τομέας της ψυχολογίας που ασχολείται με τη συστηματική μελέτη της συμπεριφοράς και των εμπειριών του ατόμου, όπως εμφανίζονται σε διάφορες κοινωνίες, καθώς και με τους τρόπους με τους οποίους επηρεάζει και επηρεάζεται, αντίστοιχα, από τον πολιτισμό της κοινωνίας στην οποία ζει.

Οικογενειακή-συζυγική Συμβουλευτική
Οικογενειακή-συζυγική Συμβουλευτική
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 00:52

Η συμβουλευτική της οικογένειας είναι ο κλάδος εκείνος της συμβουλευτικής που ασχολείται κυρίως με την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν από τη συζυγική ή οικογενειακή σχέση.

Συμβουλευτική αποκατάστασης
Συμβουλευτική αποκατάστασης
Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 09 Ιουλίου 2014 18:28

Με τον όρο αποκατάσταση εννοούμε τη διαδικασία παροχής βοήθειας σ’ έναν άνθρωπο με φυσική μειονεξία ή ψυχική διαταραχή ώστε να συμμετάσχει στην κοινωνία στο μέγιστο δυνατό μέτρο που του επιτρέπουν οι ικανότητες και οι δυνατότητές του.