Your Psychology

     Ιστότοπος πληροφόρησης για τα νέα ερευνητικά δεδομένα του κλάδου της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής   -   Χωματίδου Γιούλη 

Η συμβολή του παιχνιδιού στη διαμόρφωση του χαρακτήρα είναι σημαντική και διαπιστώνεται από δύο κύρια σημεία. 

Το πρώτο σημείο είναι ότι μέσα από τους κανόνες του παιχνιδιού και την πειθαρχία που εισάγουν αυτοί οι κανόνες, το παιδί οδηγείται σιγά-σιγά στην αυτονομία της προσωπικότητας. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί ζει τους κανόνες προτού να σκεφτεί και αντιληφθεί το νόημα των κανόνων που περιέχονται στο κάθε παιχνίδι. Το δεύτερο σημείο είναι ότι με το παιχνίδι το παιδί εντάσσεται μέσα στην παιδική κοινωνία και αυτή η ένταξη αποτελεί ένα προκαταρτικό στάδιο για την ένταξη του ατόμου στην κοινωνία των μεγάλων. Τα νήπια δεν ευχαριστιούνται να παίζουν μόνα τους, αλλά τους αρέσει να παίζουν το “ένα δίπλα στο άλλο”. Μόλις ένα νήπιο αρχίσει να ασχολείται με ένα παιχνίδι, τότε μαζεύονται και άλλα κοντά του. Αυτή η παρέα, το μόνο που ζητάει είναι μία αμοιβαία ανοχή και μία καλή διάθεση από όλα τα μέλη της. Η πιο στοιχειώδης μορφή συνεργασίας εμφανίζεται σε ομαδικά παιχνίδια που όλοι μπορούν να ενσωματωθούν, ακόμα και οι πιο ανεξάρτητοι. Τέτοια παιχνίδια είναι π.χ. “γύρω - γύρω όλοι”, “περνά περνά η μέλισσα” κτλ. Στα παιχνίδια αυτά όλοι τραγουδούν, περπατούν ή κάνουν διάφορες κινήσεις μαζί. Η κοινή υπακοή στον ίδιο κανόνα είναι μια αληθινή πειθαρχία της ομάδας. Αργότερα θα ξεχωρίσει και ο αρχηγός του παιχνιδιού. Αυτός επιβάλλεται από μόνος του με την προσωπικότητά του και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει. Τα μικρότερα παιδιά παίζουν συνήθως ρόλους υποδεέστερους και βωβούς. Έτσι, πολύ πριν τα παιδιά σκεφτούν και προβληματιστούν με την έννοια της ιεραρχίας, αυτή εμφανίζεται με τα παιχνίδια τους και γίνεται μέσα από τα βιώματά τους αποδεκτή.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Βονιάδου Στ., (1995). Παρατηρώντας και καταγράφοντας την συμπεριφορά των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg. 

Share

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:18
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαφοροδιάγνωση της δυσλεξίας
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαφοροδιάγνωση της δυσλεξίας
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:17
Το κλινικό προφίλ παιδιών με δυσλεξία
Το κλινικό προφίλ παιδιών με δυσλεξία
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2014 17:15
Παιδική κακοποίηση: Πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία και αιτιολογικοί παράγοντες
Παιδική κακοποίηση: Πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία και αιτιολογικοί παράγοντες
Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014 20:22
Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών
Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 15:08
Η σχολική επίδοση των μεταναστών μαθητών
Η σχολική επίδοση των μεταναστών μαθητών
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 14:57
Ηθικά συναισθήματα και εκφοβισμός
Ηθικά συναισθήματα και εκφοβισμός
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:53
Θεωρία του νου και σχολικός εκφοβισμός
Θεωρία του νου και σχολικός εκφοβισμός
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:45
Κανονιστικές πεποιθήσεις για την επιθετικότητα και εκδήλωση εκφοβισμού
Κανονιστικές πεποιθήσεις για την επιθετικότητα και εκδήλωση εκφοβισμού
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 18:42

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Διαπολιτισμική Συμβουλευτική
Διαπολιτισμική Συμβουλευτική
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 01:29

Η διαπολιτισμική ψυχολογία είναι ένας τομέας της ψυχολογίας που ασχολείται με τη συστηματική μελέτη της συμπεριφοράς και των εμπειριών του ατόμου, όπως εμφανίζονται σε διάφορες κοινωνίες, καθώς και με τους τρόπους με τους οποίους επηρεάζει και επηρεάζεται, αντίστοιχα, από τον πολιτισμό της κοινωνίας στην οποία ζει.

Οικογενειακή-συζυγική Συμβουλευτική
Οικογενειακή-συζυγική Συμβουλευτική
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 00:52

Η συμβουλευτική της οικογένειας είναι ο κλάδος εκείνος της συμβουλευτικής που ασχολείται κυρίως με την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν από τη συζυγική ή οικογενειακή σχέση.

Συμβουλευτική αποκατάστασης
Συμβουλευτική αποκατάστασης
Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 09 Ιουλίου 2014 18:28

Με τον όρο αποκατάσταση εννοούμε τη διαδικασία παροχής βοήθειας σ’ έναν άνθρωπο με φυσική μειονεξία ή ψυχική διαταραχή ώστε να συμμετάσχει στην κοινωνία στο μέγιστο δυνατό μέτρο που του επιτρέπουν οι ικανότητες και οι δυνατότητές του.